E-ITSPEA 8: IT proff...?

Mis on IT proff? Kõige üldisemalt ma kirjeldaksin teda, kui oma valdkonna tippspetsialisti. Antud inimene peab omama komplekti erinevatest tunnustest. Ta peab valdama väga hästi kõneall olevat IT valdkonda, suutes seal esilekerkivatele probleemidele leida teistest kolleegidest kiirema ning põhjalikuma vastuse. On võimeline nägema suuremat pilti ning enda tööd sinna sobitada. Lisaks on ta võimeline ning talle on lubatud iseseisvalt võtta vastu otsuseid. Sa ei saa olla proff, kui sul pole võimalik välja paista.

Peale tehniliste oskuste kirjeldamisele jõuame pehmete oskusteni, kui olulised on aga need? Proff peaks vältima oluliste otsuste tegemist/nõu andmist väljaspool oma valdkonda, et säilitada usaldusväärsust.Kui oluline on infot edasi anda? Teiste õpetamine ei ole minu arust nii oluline, see ei vähenda antud isiku usaldust, küll aga see seab piirid kui paljude inimeste austust on võimalik saada ning kui suur mõju on antud valdkonnas.

Olulisel kohal on samuti keskkond, suurfirma ja kogukond on väga erinevad. Näiteks firmades peab proff oma suhtluskeele kohandama vastavalt firma juhtkonnale, samas kui kogukonnas see toimub palju orgaanilisemalt. Firmade suhtluskeel on üldjuhul standardne, teisalt kogukondade vahel erineb oluliselt.

Käsitööline on üks väike hammasratas süsteemis, kes kunagi ühegi juhtkangini ei ulatu. Ta ei pea tegema otsuseid, vaid neid täide viima. Enam hinnatakse tiimitööd, sest see on oluline masinavärgi töötamiseks. Vabadust on küllaltki vähe, kuid võrreldes mõne teise valdkonnaga nagu meditsiin on IT puhul arenguvõimalused ikkagi olemas. Need tulevad tihti läbi kohustuste suurenemise, võimete kasvu ning ameti vahetuse.

Käsitöölised eksisteerivad suurfirmades ning ei suuda katta ära kogukonna projektides esinevad kaootilise iseloomuga nõudeid. Ma arvan, et Eestis on puhtaid käsitöölisi vähe, sest meil puuduvad tehnoloogiahiiud, kus oleks võimalik teha projektid väga väikesteks tükkideks.

Comments

Popular posts from this blog

ITSPEA teine näda

ITSPEA